Het begin van mijn reis! - Reisverslag uit Sydney, Australië van michelleoostwouderaustralie2017 - WaarBenJij.nu Het begin van mijn reis! - Reisverslag uit Sydney, Australië van michelleoostwouderaustralie2017 - WaarBenJij.nu

Het begin van mijn reis!

Door: Michelle Oostwouder

Blijf op de hoogte en volg

18 Januari 2017 | Australië, Sydney

Hallo koud Nederland,

Hier mijn allereerste verslag van mijn reis naar Australië.
De eerste week is voorbij en wat voor week was dat!

Het begon allemaal op Schiphol. Samen met pap en mam, Cristian en Sarina, Wilbert en natuurlijk Karlijn. Het afscheid vond ik tot nu toe het moeilijkste moment. Heel veel zin, maar ook niet willen gaan. Maar vanaf het moment dat we met elkaar het vliegtuig instapte was het één groot feest!
Gezelligheid, veel verhalen van mede-reizigers, helaas vreselijk vliegtuigvoedsel en weinig tot geen slaap.

Onze tussenstop was in Hongkong. Veel van de stad heb ik niet gezien. Ik was erg moe en had last van het tijdsverschil. Daarom heb ik heerlijk geslapen in de dagkamer die voor ons gereserveerd was.
Het centrum van Hongkong zijn we even in geweest en ook hebben we de skyline gezien van de stad.

Toen we donderdag 12/01/17 aankwamen in Sydney hadden we de laatste controles op het vliegveld.
Daarna stond het Australian Backpackers-team op ons te wachten. Samen reden wij met een busje naar ons hostel, 200 meter van het strand. Onderweg hadden we nog een stop bij een uitkijkpunt op het gebouw "Opera House". Wauw!

Vrijdag hadden we een regeldag. Met elkaar gingen we naar de CommonWealth Bank. Daar hebben we een creditcard aangevraagd en een rekening geopend. Ook hebben we onze Medicare geregeld.
De belangrijkste dingen hadden we dus lekker gehad!

Zaterdag 14/01/17 op excursie naar de Blue Mountains. De bergen en de natuur waren super mooi en gaven een machtige indruk. Met een gids liepen we een route.
Maar natuurlijk kan niet alles gelijk goed gaan... Onderweg naar het Kangoeroe- en Koalapark kregen we een lekke band met de bus. Dat was trouwens niet heel gek gezien de rijstijl van de chauffeur haha.
''Im Fucked Up!'' dat waren de woorden van hem toen hij de wegenwacht belde. Twee uur moesten we wachten bij een tankstation op de wegenwacht. Eenmaal aangekomen moest de monteur toch weer terug om een langere krik te halen. Dus uiteindelijk heeft het vier uur geduurd om weer verder te kunnen rijden.
Geen kangoeroes en koala's meer voor ons... Even snel pizza gegeten en daarna zijn we met 50 mensen van het hostel uit geweest. Wat een geweldige avond! De avond goed afgesloten met een duik in de zee.

Zondag was een dag door Sydney gepland. Met de bus en veerboot kwamen we aan bij het Opera House. Nu dan ook echt aangeraakt!
Lekker gepicknickt in een park en uiteten geweest in Darlin Harbour, een gedeelte van Sydney.

Maandag was dan eindelijk de dag. We gingen SURFEN! Zes uur opstaan en twee uur gereden. Het was allemaal de moeite waard. Het strand was zo wit en het water zo helder als op google-foto's haha. Het surfen was geweldig! Het lukte zelfs al om een aantal keren te staan op m'n plank. De golven kwamen achter elkaar, dus lang wachten op een goede golf hoefde niet.

Dinsdag 17/01/17 hadden we eindelijk een rustig dagje. Lekker op het strand gelegen. Woensdag was niet veel anders. Alleen dat ik mijn eerste wasje had gedraaid! Beetje improviseren met de waslijn, maar het was gelukt.

Ondertussen moesten we dan toch gaan bedenken wat we wilden gaan doen na deze dagen. Ons plan veranderde per dag. Zeker was dat we naar Melbourne wilden gaan. "Pakken we het vliegtuig of toch de Greyhound?(bus)?" Uiteindelijk is het geen van beide geworden. Door wat tips en ervaringen van anderen hebben we een busje gehuurd met vier meiden! Helemaal geweldig! We hebben negen dagen de tijd om in Melbourne te komen en gaan langs de kust rijden.
Bondi Beach is onze eerste stop en verder zien we het wel.
We vertrouwen op onze Lonely Planet :p.

Het is genieten! Zo makkelijk nieuwe mensen ontmoeten. Mensen uit Canada, Los Angeles, Australië, maar ook gewoon uit België. Iedereen heeft zijn eigen verhaal en ervaringen.
Met elkaar avonden naar het strand met een wijntje en muziek erbij.
De relaxte sfeer die hier hangt merk je bij iedereen. Je hebt alle tijd en niks moet.

Het eerste verschil met Nederland kwamen we al tegen in de supermarkt. Zelf je boodschappen snel inladen hoeft hier helemaal niet. Maar goed dat deden wij dus wel haha. Wat hebben we gelachen samen met de cassière die ons lekker ons gang liet gaan.

Vandaag om 10 uur hebben we uitgecheckt uit ons hostel. Met de trein en bus zijn we naar de autoverhuur gegaan om onze "camper" op te halen!

Er wacht weer een nieuw avontuur op ons. En wat hebben we er zin in!

Ik probeer regelmatig een nieuwe blog te plaatsen om jullie op de hoogte te houden van mijn reis.


Tot snel!


Ahoy, Michelle

  • 19 Januari 2017 - 07:31

    Karlijn:

    Ahh mich! Wat maak je ontzettend leuke dingen mee!! Super dat je er zo van geniet! Haha ik ben wel een beetje jaloers :-)

  • 10 Februari 2017 - 14:44

    Tante T:

    Hoi Michelle, Alweer een maand onderweg,en aan alle foto's te zien heb je het erg naar je zin.
    Fi,jn dat je zo geniet..maar nu moet er gewerkt worden.
    maar dat lukt je..we vinden je een kanjer.

    Hier gaat alles zijn gangetje,wij zoeken eind februari de zon op (Andalusie) ook heerlijk.

    Wij wensen je nog veel plezier.

    Lieve Groeten.

    Tante T en Ome Han.

  • 22 Februari 2017 - 13:37

    Hennie Lek:

    Hallo Michelle,

    Je bent al weer n maand in dat verre Australie, en zo te lezen gaat het goed met je.
    Ik heb nog geen foto's gezien maar ik denk dat komt nog wel.
    Hoop dat je n leuke tijd hebt ook met je reisgenoten.
    We wensen je nog n fijne en gezellige tijd daar, lieve groetjes van uit
    n regenachtig Langeraar,

    Ome Theo en tante Hennie XX

  • 20 Maart 2017 - 10:53

    Ingrid:

    Hoi Michelle, ik hoor alleen maar positieve mooie verhalen! Heel veel plezier daar, geniet maar lekker, dikke kus uit krommenie van ons 5!
    Gr Jeroen en Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Het begin van mijn reis!

Actief sinds 18 Jan. 2017
Verslag gelezen: 792
Totaal aantal bezoekers 1546

Voorgaande reizen:

18 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: